Jee, sain toisen kolumnipaikan sanomalehdestä! Näillä näkymin. Mitään varmaahan ei uskalla sanoa ennen kuin juttu on lehdessä. Alkaisikohan tuo sitten kesä-heinäkuun vaihteesta, joten viimeistään silloin sitten varmaksi.

Olen käsittänyt, että kirjailijat useinkaan eivät pidä kolumnikirjoittelusta. Tai ehkä se on urbaania legendaa. Mutta oon kuullut - tiedäthän, through the grapevine - että kirjailijat inhoavat palkkatöitä ja haluavat vain kirjoittaa kirjoja.

Mulla on kyllä niin paljon ajatuksia, ettei ne mitenkään mahdu kerran vuodessa tai kahdessa ilmestyvään kirjaan.

Hetkinen, enkö musta sitten olekaan kirjailijaksi? Onko mulla liikaa ajatuksia vai onko ne vaan liian huonoja? Olenko kirjailijana yhtä kuin YleX:n radioääni, suollan ulos kaiken mitä mieleen juolahtaa? Mutta mitä jos mun ajatukset onkin kaikki vaan tosi hyviä? Ou mai gaad mikä sotku tästäkin tuli. Ei tämä kirjailijaksi ryhtyminen kyllä helppoa ole.