Veljen vaimon kansi kummittelee mulla mielessä. Hyppää tuon tuostakin esiin, kun vähiten sitä odotan.

En siis tiedä vielä, miltä se kansi näyttää. Valokuvakansi vai graafinen kansi, mitkä värit, mikä on aihe, millaista fonttia, mikä on fontin väri, entä koko. Olin kai ajatellut, että se vaan jostain ilmestyy. Nyt oon alkanut yhä paremmin ymmärtää, että kansihan on oikeastaan yksi kirjan tärkeimpiä markkinointikanavia. Kantsii vähän panostaa!

Kantta on toistaiseksi ideoitu kustantajan ja kustannustoimittajan kanssa yhdessä, oon arvioinut jo julkaistujen kirjojen kansia, ja eilen tutkiskelin mulle mieluisia fontteja.

Jännää. Mut jotenkin - jotenkin - olin kai ajatellut, että se vaan jostain ilmestyy!

Mut siis ihanaa. Vähänkö olis tylsää olla kirjailija, joka pelkästään tuottaa tekstiä kammiossaan, vai miten se nyt meni. Huomaattekos muuten kuinka osaan jo käyttää tuota kirjailija-sanaa melkein luontevassa lauseyhteydessä ilman selittelyjä!