Mika kirjoitti blogissaan musta. Kannustavan kirjoituksen johdosta aloin hermoilla siitä, millainen kirja Veljen vaimo on. Elämänmakuinen viihderomaani, sitähän mä oon tolkuttanut. Se kuvaa musta sitä oikein hyvin näin retrospektiivissä, mutta eihän se paljon mitään valaise niille, jotka eivät ole kirjaa nähneetkään.

Sitä mä pohdin, onko Veljen vaimo kovin erilainen kuin tämä blogi. Tämä blogi on niin kuin mä - monipuolinen. On tyhmää juttua ja viisaampaa juttua. Sensuurikynnys on korkealla. Mutta kirjoitanko mä sellaista?

Näyttääkö kirjoittaja ylipäänsä tekstiltään aina, usein, joskus vai ei koskaan?

Veljen vaimosta tulee syksyllä lukunäyte nettiin. Siitä voi alkaa sitten mun tuomitsemisen.

Novelleja suositan maistelemaan, mutten vielä niiden perusteella tuomitsemaan. Omasta mielestäni kun mun vahvuus on nimenomaan romaanikirjoittamisessa, pitkän juonen kuljettamisessa.

Joku povasi täällä palautteissa valtavia odotuksia Veljen vaimoa kohtaan. En usko siihen. Suuri yleisö ei tiedä minusta yhtään mitään, joten mistä niitä paineitakaan voisi tulla. Kirjallisuuspuolella varmaan jotkut seuraavat kyllä tätä promootiota mielenkiinnolla, mutta siinä paineet kohdistunevat enemmän kirjan myyntilukuihin kuin sisältöön.