Eikä halua enkä mä halua niitä. Mutta ei toi nyt ihan mistiinkään mene.

WSOY:n ylin johtaja Jacques Eijkens ennustelee nimittäin Hesarissa, että Suomessakin ovat tekemässä nousua kirjailijat, jotka ovat valmiita antamaan persoonansa julkisuuteen. Sen sijaan, että tarjoilisivat kammiosta tekstiä lukijoille, kuten Eijkens vapaasti kääntäen tarkoittaa.

Tuotahan mä tässä olen puolivahingossa tehnyt. Tästä blogistahan piti tulla jotain muuta, mutta nyt siitä on tullut tätä, enkä valita.

Tosin toi "julkisuuteen" on hämärä sana, se kuulostaa siltä kuin haluaisin Seiskaan. En kyl, mutta tiedän että itseäni lukijana kyllä kiinnostaa, millaisesta taustasta tulee Zadie Smith tai Lauren Weisberger tai Jennifer Weiner. Mainitsen nämä kolme siksi, että heidän kirjansa luettuaan olen ensi töikseni mennyt googlettamaan, että mitäs nämä tyypit on.

Mun mielestä sitä kautta kirjallisuus myös voi muuttua ja kirjojen pariin voidaan tuoda uusia lukijoita. Kotimainen kirjallisuus tarvitsee imagonkorotusta, lisää viihteellisyyttä, avoimmuutta!

Lisää Sofeja!