Mainitaanpas vaihteeksi jotain ihan kirjoittamisesta. Oon nimittäin jumissa. Mulla ei oo writer's blockia, en vaan saa avattua tiedostoa ja ryhdyttyä kirjoittamaan.

Tiedän sitä paitsi mistä se johtuu.

Juurissa on menossa nyt sellainen kohta, jossa koko tarina orientoituu ihan toisenlaiseksi. Siis se on ihan käsillä. Aloin kirjoittaa sitä, ja sitten hemmetti sentään menin kirjoittamaan siihen vielä yhden lisämutkan. Se vaan lipsahti sinne. Joten nyt siinä on solmu. Tiedän, että saan sen avattua, jos vaan ryhdyn hommiin, mutta kun en saa ryhdyttyä.

Niin että sitä mä ihmettelenkin: mitä minä oikein siinä tekstissä pelkään?

Tekstin loppuosan juoni on ollut mulla pitkään mielessä. Ehkä pelkään, etten osaa toteuttaa sitä oikein?

Mutta miksi, kun en mä aiemminkaan ole osannut toteuttaa suunnittelemiani juonikuvioita, ja silti kirjoituksista on tullut ihan hyviä? Tai, öhm, jos yritän inspata itseäni oikein kovasti, niin niistähän on tullut aivan sikamaisen hyviä!

En kyllä tajua. En kyllä. En. Mut mä yritän kuitenkin ylittää tämän tympeän esteen huomenna.