Tänä aamuna huomasin, että Facebook-ryhmässä on 99 jäsentä. Mitä mä lupaisin sadannelle jäsenelle... Jos mä tulen sun Tupperware-kutsuille?!

Aamulehdessä oli muuten juttua, sen mun aukeaman perässä, erilaisista Amerikassa ilmenneistä kirjallisuus-gimmikeistä. Yksi oli kirjakutsut: kirjailija tulee kertomaan kirjastaan koteihin tupperikutsujen tyyliin.

Ihana idea! Kuultuaan kirjasta suoraan hevosen suusta, useimmat halunnevat ostaakin kirjan. Ainakin minä todennäköisesti haluaisin. Lisäksi aivan ihana tapa aloittaa kirjakerhoperinnettä omassa naapurustossa. Luultavasti ne ovat aika lailla kadonnutta kansanperinnettä - mua ei ainakaan ole kutsuttu yksillekään kirjakutsuille, mutta lukemattomille kynttilä-, tupperi- ja lastenvaatekutsuille kyllä.

No, siispä mä lupaan, että tulen 100:nnen jäsenen tupperi-, lastenvaate-, kynttilä- tai kirjakutsuille!

P.S. Se ryhmähän oli siis nimeltään Aion hankkia Henna Helmi Heinosen esikoisromaanin.